מצוקת הדיור החרדית • גפני ואשר לגלנט: "אתם מדירים אותנו"

    דוד לזר No Comments on מצוקת הדיור החרדית • גפני ואשר לגלנט: "אתם מדירים אותנו"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי שחברי הכנסת החרדים סימנו 'וי' על יעדים רבים הקשורים למגזר החרדי, הגיע הזמן לטפל במצוקת הדיור החרדית ובמציאת פתרונות דיור למגזר, ובדיוק בשל כך נפגשו היום (שני) יו"ר ועדת הכספים משה גפני ומזכ"ל 'דגל התורה' הח"כ לשעבר יעקב אשר עם שר השיכון יואב גלנט.

    בראיון מורחב שהעניק הערב אשר לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' הוא סיפר על תוכנה של הפגישה עם גלנט והרחיב על מצוקת הדיור של המגזר החרדי.

    "הייתה פגישה טובה מאוד, הרב גפני זימן אותה בהמשך לפגישות שהיו עם אביגדור יצחקי וסגן החשב הכללי באוצר, ובהמשך לישיבות שהיו יחד עם ח"כ אורי מקלב", מספר אשר, "הנושא של הדיור נמצא מאוד על סדר היום שלנו, הסברנו לשר השיכון שאמנם המדינה עושה הרבה מאוד בדיור, 'מחיר למשתכן' ועוד, אבל בעצם הציבור החרדי לא יכול ליהנות מכל הדברים האלו, למעט בית שמש שאכן התבשרנו השבוע על אלפי יחידות דיור".

    "קיים חוסר של הרבה שנים, וחוץ מב"ש אין אפשרות לחרדים להתיישב, אנשי האוצר והשיכון אומרים 'תבואו לכל מקום, תתחרו יש מחיר למשתכן', אבל אנחנו מבינים שהציבור החרדי יבוא רק למקום שמתאים לו, והרי אותו משרד שיכון קבע שכשמכינים תוכנית לחרדים צריך לתת להם מבני ציבור וכדו' ולהתאים להם את המקום", לדבריו של אשר, "אמרתי לגלנט, 'אתם מדירים אותנו דה פקטור מכל המקומות בארץ', ואנחנו שומעים על אלפי יחידות דיור שקורמים עור בכל הארץ".

    אז בעצם מה הייתה הדרישה שלכם משר השיכון היום בפגישה? "הדרישה שלנו בגדול היא שבאותה החלטה על יעדי השיווק המדינה תקבע שצריך שבכל עיר תהיה לפחות שכונה חרדית אחת גדולה שתיתן אפשרות לציבור החרדי להגיע".

    איך הגיב השר לדרישה? "אני מקווה שהדברים נפלו על אוזן קשובה כי אחרת לא יהיה לנו איפה לבוא ולגור".

    האם הקמת עיר חדשה עלתה על הפרק? "עיר חדשה הוא דבר מצוין – אם יקרה ומתי, אבל בנתיים יש בעיה, כי תמיד משתמשים בזה כתירוץ למה לא נותנים לנו פתרונות דיור. עיר חרדית חדשה היא כרגע לא רלוונטית מבחינתנו, כסיף בדרום היא לא פתרון, ועיר חדשה זה סיפור של 5 – 10 שנים עד שתקרום עור וגידים".

    בהמשך הריאיון התייחס אשר לדרמה סביב 'המחוז החרדי' במשרד החינוך, לאחר שמגיש המהדורה מימרן שאל אותו האם הוא הגיש מועמדות לתפקיד יו"ר המחוז. אשר לא נשאר חייב וענה: "דווקא שמעתי שאתה הגשת טפסים". לבסוף, שניהם הבהירו כי לא הגישו מועמדות לתפקיד.

    לסיום, התייחס אשר להצהרות האחרונות של יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן נגד החרדים והבדיל בינו לבין יאיר לפיד, "ליברמן בא בלי אג'נדה אלא רק לצורכי פוליטיקה, אבל אצל לפיד אני חושב שבכל זאת הוא בא גם בגלל צרכים פוליטיים אבל חשוב לזכור  שהאיש הזה גדל בבית שאביו לא אהב חרדים בלשון המעטה, וגם, אצל ליברמן לא שמענו זלזול, אצל לפיד אי אפשר לשכוח את החיוכים בעת שראה את המצוקה שלנו", אמר אשר.



    0 תגובות